Yaşam

Giresun’da baraj, gölet ve akarsularda suya girmek yasaklandı

|
Giresun Valiliği, yaz aylarında artan boğulma vakalarının önlenmesi amacıyla il genelindeki bazı su alanlarında suya girmeyi yasakladı.
Giresun’da baraj, gölet ve akarsularda suya girmek yasaklandı

Giresun Valiliğinden yapılan açıklamaya göre, 2026/01 sayılı Genel Emir ile baraj, gölet, regülatör, sulama ve drenaj kanalları ile akarsularda serinlemek veya yüzmek amacıyla suya girmek tamamen yasaklandı.

Kararda, söz konusu su yapılarının ani derinlik değişimleri, çamurlu zemin, su bitkileri, düşük kaldırma kuvveti ve sıcaklık farklarına bağlı riskler nedeniyle ciddi tehlike oluşturduğu belirtildi.

Yasağa uymayan 15 yaş ve üzeri kişilere Kabahatler Kanunu kapsamında idari para cezası uygulanacağı, çocukların ise sudan çıkarılarak güvenli alana götürüleceği ifade edildi.

Giresun’da baraj, gölet ve akarsularda suya girmek yasaklandı

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.