CCTV haberine göre; Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile İran arasında teknik düzeyde yürütülen görüşmelerin, kısa süreli bir aranın ardından önümüzdeki Salı günü yeniden başlayacağını açıkladı.
Haftalık basın toplantısında konuşan Andrabi, Pakistan ve Katar’ın, taraflar arasında imzalanan barış Mutabakat Muhtırası’nın (MoU) etkin şekilde uygulanması için ABD ve İran’dan teknik ekiplerle temaslarını sürdürdüğünü belirtti.
Sözcü, söz konusu mutabakatın ve yapılan ilk görüşme turunun, anlaşmazlıkların ve çatışmaların çözümünde diplomasinin ve diyalogun en etkili yol olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu ifade etti.
Pakistan’ın bölgesel barış, gerilimin azaltılması ve diyalog süreçlerinin desteklenmesi yönündeki yapıcı rolüne uluslararası toplumdan gelen olumlu değerlendirmelerden memnuniyet duyulduğu da açıklamada yer aldı.
Andrabi ayrıca, Pakistan’ın arabuluculuk girişimlerine destek veren tüm ülkelere ve uluslararası ortaklara teşekkür ettiğini belirtti.


Yorum Yazın